© 2024
Play Live Radio
Next Up:
0:00 0:00
Available On Air Stations
WAMC confirms North Adams Regional Hospital will reopen in March, a decade after sudden closure


Although we strive for accuracy, mistakes do happen. If you would like to alert us to the need for a correction, here's where to write: corrections@wamc.org

Correction: Jan. 26, 2024

A Jan. 25, 2024 story by Aaron Shellow-Lavine mistakenly said Ralph Yarl had been shot and killed in Missouri. He survived.

Correction: Oct. 31, 2023

An Oct. 30 story by Aaron Shellow-Lavine about the race for supervisor in Saratoga Springs misidentified candidate Michele Madigan's party affiliation. The registered Democrat is backed by One Saratoga and appears on both party lines.

Correction: Oct. 31, 2023

An Oct. 30 story by Aaron Shellow-Lavine about the endorsement of Saratoga Springs mayoral candidate John Safford by Public Safety Commissioner James Montagnino mischaracterized city data about crime. The 2023 report has not been released.

Correction: Oct. 5, 2023

An Oct. 5 story by Dave Lucas about the re-appointment of the chair of Albany's Community Police Review Board misstated the process by which Nairobi Vives is being reappointed. It still needs final approval by the full Common Council.

Correction: April 25, 2023

An April 24 story by Alexander Babbie about Indian Point's decommissioning said that the discharge was what Holtec would use to confirm the radioactivity of the water. It is the pause of the discharge that will enable this testing.

Correction: Nov. 10, 2022

An Oct. 31 story by Dave Lucas originally identified Rich Amedure as a Greene County resident. In fact, Mr. Amedure is a Greene County native who currently resides in the Albany County Town of Rensselaerville.

Correction: Aug. 12, 2022

An August 10, 2022 story by Josh Landes inaccurately stated that Berkshire County Sheriff candidate Alf Barbalunga endorsed incumbent Andrea Harrington in the 2022 Democratic primary for District Attorney. Barbalunga supported Harrington’s 2018 campaign and said that he would support her while in office, but did not say he would be voting for her in the election.

Correction: July 8th, 2022:

A July 5 story about the race for Vermont Attorney General misidentified candidates seeking the office. They are Elijah Bergman, Charity Clark, H. Brooke Paige and Rory Thibault.

Correction: July 8th, 2022:

A story about parole reform legislation in New York by Lucas Willard referred to the state Office of Victim Services. The story was corrected to reference the state Office of Victim
Assistance, a separate entity.

Correction: Oct. 20, 2021

In a story about the Williams College Museum of Art, Museum Director Pamela Franks was misidentified as a Williams College graduate.

Correction: Sept. 15, 2021

The owner of a dairy plant in Western New York that abruptly shut down after receiving state support during the Cuomo administration was misidentified. It was a Muller-Quaker plant, not a Chobani plant.

Correction: Feb. 25, 2021

A report by Josh Landes about the Housatonic River cleanup plan said a public meeting was organized by the Berkshire Environmental Action Team. It was in fact one of the Citizens Coordinating Council meetings organized by the Consensus Building Institute for the EPA.

Correction: Jan. 25, 2021

A report by Dave Lucas mistakenly reported that Albany Mayor Kathy Sheehan had endorsed the common council campaign of Jeff Mayo.

Correction: Sept. 29, 2020

Because of an editing error, a report by Pat Bradley misidentified Plattsburgh mayoral candidate Scott Beebie as a businessman. He is a retired police officer.

Correction: February 24, 2020

A report by Lucas Willard about a protest in Troy misidentified Ivy Hest as Ivy Hecht. 

Correction: July 29, 2019

A report by Allison Dunne about PFAS chemicals misidentified Maureen Cunningham as Maureen Sullivan.

Correction: July 26, 2019

A report by Josh Landes on North Adams City Council Jason LaForest’s reelection campaign incorrectly identified the statewide association he sits on as the Massachusetts Nurses Association. He sits on the Massachusetts Municipal Association.

Correction: March 17, 2018

A report by Dave Lucas on Albany County Legislature Chair Andrew Joyce incorrectly stated that Joyce replaced Frank Commisso Sr. as chair of the Albany County Legislature in January 2018. Joyce replaced Sean Ward.

Correction: Feb. 27, 2018

?A report by Josh Landes about ?the Massachusetts Nurses Association's vigil incorrectly identified Jason LaForest as a former employee of North Adams Regional Hospital. LaForest was not employed by NARH, but rather works for Berkshire Healthcare, a sister corporation to Berkshire Health, which owns Berkshire Medical Center. The MNA endorsed his successful run for North Adams city council.

Correction: Feb. 2, 2018

The morning sports report by Patrick Garrett inaccurately referred to the location of Saturday's UAlbany men's basketball game. It will be in Albany. Additionally, the report gave an outdated Knicks-Celtics score.

Correction: Jan. 7, 2018

A report by JD Allen on Jan. 6 about the Norman Rockwell's "Four Freedoms" misidentified the last chance to see the art as Saturday. In fact, the tour begins in May.

Correction: Dec. 7, 2017

A report by JD Allen on Dec. 6 about Lake Mansfield, WAMC misidentified Chris Rembold as the town manager of Great Barrington, MA. Rembold is the town planner. 

Correction: Nov. 7, 2017

WAMC's morning commentary with Dr. Alan Chartock referred to the race between John Barrett and Christine Canning in northern Berkshire County as being the North Adams mayoral race. In fact, they are running for state representative.

Correction: Oct. 25, 2017

A report by JD Allen on Oct. 24 about Massachusetts Broadband Institute funding for Sandisfield, New Marlborough and Tolland misstated the total state contribution. It is a proposed $4.77 million, not $5.77 million. Additionally, the headline on the story was misleading, as a potential path forward has been identified, but network construction has not started nor actual connections made. 

Correction: Aug. 3, 2017

A report by JD Allen on Aug. 1 about a $244,000 grant BART Charter School received failed to identify the Massachusetts Dissemination Program as the source. It was one of seven recipients statewide. BART has been a partner of Harvard for a decade.

Correction: Aug. 2, 2017

A report by Lucas Willard incorrectly identified Acting EPA Region 2 Deputy Administrator Walter Mugdan as acting director.

Correction: July 28, 2017

A report by JD Allen that aired on Thursday, July 27, 2017 about Berkshire Medical Center nurses' plan to strike was incorrect. In fact, Berkshire Medical Center nurses authorized their union to give the hospital a 10-day strike notice amid a contract impasse. The two groups will continue negotiations on Aug. 1 and 7. A strike is not currently scheduled.

Correction: July 11, 2017

A report by JD Allen on July 10 incorrectly listed the costs of Pittsfield's metered parking program as revenue.

Correction: July 8, 2017

A report by Lucas Willard identified Troy Councilman Bob Doherty as recusing himself on a vote. The council member to recuse himself was John Donohue.

Correction: July 6, 2017

A report by JD Allen on April 27th misidentified sculptor Andrew DeVries as Anthony DeVries.

Correction: May 11, 2017

A report by Allison Dunne incorrectly referred to mental health advocate Stacey Orzell as Stacey Roselle.

Correction: April 12, 2017

Correction: In a story by JD Allen about a proposed Eversoure rate hike story, WAMC originally reported that the Massachusetts attorney general was to testify in Springfield Wednesday night. In fact, her office will offer testimony at the DPU hearing, not the attorney general herself.

Correction: Jan. 18, 2017

A report by Dave Lucas misidentified Schenectady city councilman Vince Riggi as a Republican. He is an Independent.

Correction: Nov. 4, 2016

A report by Pat Bradley misindentified Vermont U.S. Senate candidate Scott Milne as a Democrat. He is a Republican.

Correction: June 25, 2016

A report by Lucas Willard identified Sen. Kathy Marchione as introducing a NYRA bill to the state legislature. Marchione was a co-sponsor, but did not introduce the bill.

Correction: March 15, 2016

A report by Lucas Willard about the Nathan Littauer Hospital-union contract mischaracterized negotiations between the hospital and the union. The NYS Nurses Association was the union that had gone on strike in January, not 1199SEIU.

Correction: March 10, 2016

A report by Lucas Willard referred to a state Senate candidate as Chad Putnam; his name is Chad Putman.

Correction: February 29, 2016

A report by capitol correspondent Karen DeWitt quoted Michael Burgess as being part of the statewide group Senior Action Council.  The organization wants to emphasize that Burgess was speaking on his own, and does not represent Senior Action Council, which has been neutral on this legislation.

Correction: November 2, 2015

A report by Jim Levulis said Pittsfield Mayor Dan Bianchi unseated Mayor James Ruberto in 2011. In fact, Ruberto did not run. Bianchi beat Peter Marchetti. 

Correction: October 19, 2015

In a report by Jim Levulis, the nature of a speed limit change at Hampshire College was inaccurately described. The limit was raised to 17 mph, not lowered.

Correction: September 10, 2015

In a report by Lucas Willard, WAMC incorrectly identified Stuart Baker as Ticonderoga town planner. In fact, he serves on the planning board. Additionally, the initial version of the story misidentified a source as Mike Moser. The actual speaker was Rich Strum.

Correction: August 19, 2015

In a report by Dave Lucas, WAMC incorrectly said Fox News' Megyn Kelly was on hiatus; she is on vacation.

Correction: May 21, 2015

In a report by Lucas Willard, Saratoga Springs company InFormz was misidentified as "Formz".

Correction: May 8, 2015

In a report by Lucas Willard about technology to locate missing children and adults with cognitive disabilities, a quote by Bert Brodsky of the Alzheimer's Foundation For America was wrongly attributed to Charles Fuschillo.

Correction: March 17, 2015

An essay that aired March 15 by David Nightingale misidentified Robert Sherwood as Robert Benchley.

Correction: Feb. 12, 2015

In a report by Lucas Willard about the New York State Liquor Authority extending the closing hours of a Saratoga Springs sports bar, a transcription error on the web version said the SLA said the establishment has had "violations going back at least a decade". No violations were found.

Correction: Jan. 30, 2015

In a commentary by Paul Elisha aired Jan. 30, he mispronounced the name of House Speaker John Boehner. It is pronounced "bay-nur," not "boner."

Correction: Oct. 22, 2014

In a report by Lucas Willard about the acquisition of IBM's chip business by Global Foundries, the IBM plant in East Fishkill was mistakenly identified as being in Westchester County. It's actually in Dutchess County.

Correction: Sept. 24, 2014

In a report by Patrick Garrett on Sen. Schumer's legislation to cut down on carcinogenic fire retardants, the research of UAlbany professor Dr. Susan Shaw was described inaccurately as having concerned children; in fact, it instead showed that the blood of California firefighters contains high levels of toxic flame retardants and their cancer-causing by-products that are released when furniture, plastics and other household materials burn during fires.

Correction: July 31, 2014

In a report by Lucas Willard on an archeology dig in Lake George a source was misidentified as "Pete Bump" instead of "Frank Bump."

Correction: July 28, 2014

During a live report on WAMC's Midday Magazine, WAMC's Pat Bradley referred to mosquitoes instead of ticks when discussing the transmission of Lyme disease.

Correction: February 10, 2014
During Vox Pop's Medical Monday show with WAMC's Alan Chartock, guest Dr. Andalib Nawab mistakenly referred to the mitral valve as being on the right side of the heart. The mitral valve is located on the left side of the heart, posterior to the aortic valve in the left atrium. Listen to the show.

Correction: January 2, 2014
In a recent interview with WAMC's Alan Chartock, guest John Stanmeyer refers to a certain type of Indonesian bench that he bought for $125 in Asia, saying those same benches would probably sell at Asia Barong in Great Barrington, Massachusetts for $2000 or $3000. Asia Barong confirms that the items, in fact, sell in the range of $295 to $365.  Listen to the interview.